Zaklínač – dobrodružná hra

Články o deskových hrách nejsou na našich stránkách tak časté, jak bych si osobně přál, ale přesto bych tuto rubriku nechtěl opouštět nadobro. Čas od času se totiž do redakce dostane nějaká ta zajímavá deskovka a byla by věčná škoda, nechat si dojmy z této události pro sebe! Dnes Ti proto přináším svědectví o mém setkání se hrou Zaklínač, kterou jsme vyzkoušeli společně s Vlajím. Rozhovor přímo od stolu si můžeš poslechnout v závěru mluvené přílohy.

Pro stažení MP3 se nejprve přihlaš.

Dobrodružná stolní hra Zaklínač je určena pro dva až čtyři hráče, kteří sice nehrají proti sobě (ve smyslu, že by si mohli nějak škodit), ale kooperace mezi nimi se omezila pouze na chvíle, kdy se mohou domluvit, nacházejí-li se ve stejné lokaci na mapě, na výměně konkrétních surovin a zároveň si vzájemně splnit tzv. pomocný úkol ze své karty dobrodružství. Tím však veškerá spolupráce hasne.

Hlavním cílem je sbírání tzv. vítězných bodů, kterých je na hracím plánu celkem 80. Kdo má na konci hry nejvíce bodů, může si říkat vítěz! Ale pojďme nejprve na úplný začátek.

Podle nákresu přípravy hry, který se nachází v průvodci hrou, se rozmístí příslušné žetony, karty a příslušenství, které má každý hráč před sebou. Hrát můžete za Geralta z Rivie, Triss Ranuncul, Marigolda nebo Yarpena Zigrina. Každá z těchto postav má pak svoji hlavní tabulku hrdiny, kde jsou uvedeny 4 společné akce, které může hráč uskutečnit (cestování, pátrání, vylepšení, odpočinek) a jedna unikátní, která je odlišná.

Zaklínač Geralt má jako pátou akci míchání elixírů, Triss přípravu kouzel, potulný bard Marigold pak zpívání a trpaslík Yarpen může použít akci velení. V tabulce hrdiny najdeš další důležité informace, jako je: počáteční lokace, počáteční stav zlaťáků, symbol úspěchu a směnný kurz příslušných surovin, které se vymění za žetony trofejí (např. Marigold získá fialovou trofej za 3 fialové lupy, modrou trofej za 5 modrých lup a červenou za 7 červených).

Trofeje jsou nezbytné pro splnění hlavního úkolu. Ten je uveden na tzv. kartě úkolu, kterou si na začátku hry každý hráč vybere z balíčku šestnácti karet, dle zaměření svého hrdiny –  Geralt má červené (bojové) karty, Triss má modré (magické), Marigold plní úkoly fialové (diplomacie) a vychytralý Yarpen se může rozhodnout mezi fialovými a červenými. Pro názornou ukázku jsem vybral jeden z Geraltových hlavních úkolů s názvem Utržený ze řetězu (pod názvem najdete krátké příběhové pozadí úkolu, vycházející ze světa Zaklínače).

Jak můžeš na obrázku vidět, karta úkolu obsahuje několik částí. Tou nejdůležitější je HLAVNÍ ÚKOL. Symboly červených mečů jsou požadované trofeje pro jeho splnění. 2x trofej červených mečů získá Geralt za výměnu šesti červených lup (jeho kurz na kartě hrdiny totiž říká, že jednu červenou trofej získá za 3 červené lupy). Hlavní úkol je nutné splnit v lokaci Rivia a proto se při plnění úkolu (odevzdávání zmíněných trofejí), musí Geralt nacházet právě na tomto místě.

A protože je Geralt bojovník, součástí jeho úkolu bývá také boj.  V tomto případě je síla nepřítele popsána níže (nepřítel 4 meče a 3 štíty). Pokud bude hráč neúspěšný v případě hodu mečů, posune stupnici války (vysvětlím později), v případě štítů utrží jedno lehké zranění za každý chybějící štít. Za tento hlavní úkol získává hráč 8 vítězných bodů (uvedeno vpravo) a posune si žeton svého hrdiny na hracím plánu o tento počet bodů vpřed. Závěrem si ještě přečte důsledky hlavního úkolu (uvedeny níže) a splní je (v naší ukázce by Geralt získal 1 kartu šťastné náhody a 1 lehké zranění).

Na kartě úkolů ještě můžeš vidět položku VEDLEJŠÍ ÚKOLY a POMOCNÝ ÚKOL. Tyto části nejsou nutné pro splnění úkolu hlavního, takže se jimi zabýváš pouze v případě, že jejich splnění pro Tebe neznamená příliš velkou námahu či problém. První Geraltův vedlejší úkol spočívá v odevzdání čtyř fialových lup a v dolní části karty je malé shrnutí, včetně informace, že za tento úkol získáš 5 vítězných bodů. Druhý vedlejší úkol je velmi jednoduchý a stačí se jen nacházet s figurkou postavy ve městě Cintra. Odměnou jsou pak 3 vítězné body (opět uvedeno dole). Pořadí plnění vedlejší úkolů je libovolné.

POMOCNÝ ÚKOL lze splnit pouze v případě, nachází-li se hráč ve stejné lokaci jako jeho soupeř. Hráč pak zaplatí požadované suroviny, které jsou uvedené u pomocného úkolu soupeře. V případě, že by chtěl někdo Geraltovi splnit jeho pomocný úkol, musí zaplatit 3 červené lupy (viz obrázek karty úkolu). Pomáhající získává odměnu 6 vítězných bodů (uvedeno vpravo dole v závorce) a Geralt se může posunout o 3 vítězné body.

Pokud je hlavní úkol “Utržený ze řetězu” splněn, karta se odevzdá a Geralt si může vylosovat nový. Časová náročnost jednoho úkolu se pohybuje od patnácti do třiceti minut (v závislosti na progresu hráče).  Celková herní doba se tedy odvíjí od počtu úkolů, na kterém se všichni předem domluví. Obvyklá varianta hry je na 3 hlavní úkoly, epická potom na 5. Lze si samozřejmě zahrát i „rychlovku“ na jeden úkol a vítězí ten, kdo splní svůj příběh jako první.

Jak se Ti líbil článek?
[Celkem: 2 Průměr: 4.5]
The following two tabs change content below.
Michal cOsmOs

Michal cOsmOs

Narodil se v červnu 1980 ve Středních Čechách. V dubnu léta páně 1999 napraskl mouchu novinami o monitor a díky tomu se rozhodl pojmenovat vznikající internetový projekt tímto zvláštním slovním spojením. Má rád především hudbu (provozuje hru na klavír), film a je také vášnivým "hobby střelcem".
Michal cOsmOs

Poslední od: Michal cOsmOs (všechny)

Pages: 1 2

Nejsi přihlášen/a pro vložení komentáře!
1 Komentáře k vláknu
1 Odpovědi
0 Sledující
 
Nejaktivnější komentáře
Nejdiskutovanější
2 Napsali
Michal cOsmOsVladimír VlaJí Nedávní komentující
  Sledovat diskuzi  
Upozornit na
Vladimír VlaJí
Redaktor
Vladimír VlaJí

Moc krásný článek a ještě krásnější hra vřele doporučuji všem .-)
Vlaji