Rayman – Jungle Run

Jméno “Rayman” asi není třeba příliš dlouze představovat. Tato postavička je od přírody hyperaktivní a neustále by běhala, hopsala či jinak poskakovala. Za jejím vývojem stojí francouzský herní návrhář a designer Michel Ancel a také studio Ubisoft. První hra s názvem Rayman se objevila již v roce 1995 a na další pokračování se čekalo čtyři roky. Stejnou dobu jsme čekali na díl třetí, který se do distribuce dostal až v roce 2003. Celkově vzniklo dvanáct titulů, ve kterých Rayman figuruje.

V mobilní a tabletové verzi Rayman běhá, hopsá či jinak poskakuje automaticky, podobně jako postava z předchozího článku o hře Diversion. Ostatně princip automatického běhu se osvědčil také u jiných titulů – asi nejznámější bude Temple Run, Escape from Age of Monsters nebo Jetpack JoyRide. Veškerou akci ovládáte opět tapnutím na displej a případně jeho delším přidržením.

Tohoto delšího přidržení budete ve hře využívat poměrně často a to zejména během létání, kdy se Raymanovi, patrně z vlasů, umotá mocná vrtulka, pomocí které se vznáší tam, kde by výskok znamenal vyloženou sebevraždu. Ostatně v Jungle Run se umírá poměrně často, ačkoliv jsem si ze začátku myslel, že to bude zívací brnkačka.

rayman02

Obtížnost jednotlivých levelů je celkem dobře vyvážena a pokud si budete hrát na “splnění plného počtu bodů” za každý z nich, jistě to pro vás, stejně jako pro mne, bude velká výzva. Někdy jsem se přistihl, že kolo opakuji stále dokola, protože se mi nepodařilo nasbírat plný počet much. Ano, v Raymanovi sbíráte malé zlaté mušky, ať už ten nakreslený okřídlenec má znamenat cokoliv jiného. Jsme v Prasklé mouše, tak jsou to mouchy! Celkem jich musíte vyzobat sto a není náhoda, že některé se schovají i tam, kam byste si vyskočili snad jen z plezíru.

rayman03A přesně takovou situaci jsem několikrát proklínal! Zejména tehdy, když jsem se naučil doskákat do cíle téměř nazpaměť a přesto mi chybělo do plného počtu pět muších prevítů! Ano, mohl jsem zbaběle vygooglit video s návodem, kde se zapomenuté mouchy nacházejí, ale co bych to byl za statečníka, kdybych si to tímhle způsobe zjednodušil?! Mít radost z vlastní šikovnosti je přeci jen nenahraditelné!

Rayman je především o cviku a hlavně trpělivosti! Čím impulsivnější máte povahu, tím nebezpečnější pro vás hra je. Ale jak známo, vztek ani jiné projevy nespokojenosti nejsou pro koncentraci zrovna nejlepším společníkem a tak je vždy moudřejší – poučit se ze svých chyb a zkusit to znovu! Právě opakováním se naučíte některé levely zvládat tak, že přes veškeré nástrahy zvládnete proběhnout na plný počet bodů! A právě opakováním se naučíte Raymana nenávidět a zároveň milovat.

rayman04

Hru jsem vyzkoušel na tabletu i mobilním telefonu a po vizuální stránce zkrátka nemá chybu a rozhodně nepřeháním, když řeknu, že se jedná o pastvu pro oči! Hudební doprovod už s grafikou lépe korespondovat snad ani nemůže a přestože jde o stále stejné skladby dokola se opakující, díky jejich příjemné melodii a nepřehnané roztomilosti, mi toto opakování rozhodně nevadí!

Na Google Play koupíte Raymana za cca 75,- Kč. Ve slevě se ale může čas od času objevit za polovinu, takže pokud nechcete příliš utrácet, přidejte si hru do svého seznamu přání a počkejte na nějakou výhodnější nabídku. Máte-li rádi hopsačky všeho druhu, Jungle Run ve vaší sbírce v žádném případě nesmí chybět!

V závěru opět hodnocení uživatelů:

Dan Kotalík: “Musím říct, že tato hra mě velmi mile překvapila. Hodiny a hodiny zábavy. Snažím bod za občas špatné ovládání.”

Miroslav Strnad: “Jedna z nejlepších “běhaček” co jsem kdy hrál. Skvělý audiovizuál a parádní pohodová atmosféra. Skvělé i na rychlé přesuny MHD a to u mobilních her oceňuji.”

Karp Karpatan: “Rayman se opět vrací na všechny platformy, včetně androida . Byl to hit a přichází snad v ještě lepším provedení. Grafika je skvělá. Hudba je vrcholnou chloubou. A ovládání dotykem a tlačítkem je pro dotykové zařízení ideální. Ubisoft nemohl Raymana přinést na dotykové zařízení lepší formou. Obtížnost je jen na vás: pokud se spokojíte jen s tím, že doběhnete do cíle – prosím, může to být zábava pro děti. Pokud naopak chcete dosáhnout 100/100, pak budete motivováni. Přibyli levely zdarma, hraji znovu.”

Michal Gruber: “Přiznám se, že po čase trochu omrzí, pokud se snažíte získat všechny krystaly. Některé levely je pak totiž nutné opakovat několikanásobně, což je po určité době přeci jen frustrující. Jinak ale hra jak se patří, jen více takových AAA titulů pro android a méně nehratelného balastu.”

rayman-hodnoceni

Jak se Ti líbil článek?
[Celkem: 0 Průměr: 0]
The following two tabs change content below.
Michal cOsmOs

Michal cOsmOs

Narodil se v červnu 1980 ve Středních Čechách. V dubnu léta páně 1999 napraskl mouchu novinami o monitor a díky tomu se rozhodl pojmenovat vznikající internetový projekt tímto zvláštním slovním spojením. Má rád především hudbu (provozuje hru na klavír), film a je také vášnivým "hobby střelcem".
Michal cOsmOs

Poslední od: Michal cOsmOs (všechny)

Nejsi přihlášen/a pro vložení komentáře!
  Sledovat diskuzi  
Upozornit na