Rady pro dobrou náladu

Nebojte se, v tomto článku nepůjde o propagaci alkoholu nebo jiných omamných látek. Ať už vám dobrou náladu pokazí kdokoliv nebo cokoliv, vždycky je dobré mít po ruce nějakou účinnou radu, jak ji znovu získat! A proto se dnes podíváme, co všechno může ke zlepšení nálady pomoci. 

Proti depresím je obecně vynikající např. kakao. Báječně voní a jedna jeho složka zvaná theobromin má podobné účinky jako kofein, ale slabší a zabraňující depresi. Šálek kakaa je proto výborný pro povzbuzení naší dobré nálady. 

Serotonin, hormon štěstí, obsahují rajčata (samozřejmě také rajčatová šťáva). Jejich konzumací zároveň zbavíme tělo nejrůznějších toxických látek. Pokud jsme často vystavováni stresovým situacím, tím více bychom měli do těla absorbovat hořčík. Tento minerál má příznivý vliv na naši psychiku. Budeme-li konzumovat např. hodně zelených fazolových lusků, hořčík nám rozhodně chybět nebude.  

dobranalada02

Podzimní dny se neustále zkracují, je chladno a zamračeno. Náš orgamismus díky tomu trpí nedostatkem světla. Výsledkem tak snadno mohou být zimní chmury a proto bychom měli využít každého okamžiku na slunečním svitu! UV světlo totiž způsobuje ve značné míře vylučování hormonu štěstí. Velmi dobrý je také sporýšový čaj: 1-2 lžičky sušeného sporýše zalijeme šálkem vařící vody a necháme 10 minut odstát. Vypijte každý den 1 až 2 šálky tohoto zázračného nápoje a špatná nálada bude ta tam. 

Když začneme být nervózní, měli bychom sáhnout nejlépe po sklenici hroznového džusu, který je plný protistresových látek a uvolňuje inosit, patřící do skupiny vitaminů B. Při každém rozčilení rychle ztrácíme vitamin C a můžeme být snadno podráždění. V takovém případě se doporučuje zakousnout např. kiwi. Sníme-li jedno kiwi denně, nebude pro nás stres znamenat větší zátěž. 

Pokud se cítíme vyloženě na pokrai nervového vyčerpání, můžeme zkusit třeba vanilkové kapky: utlučeme 5g vanilkového lusku, zalijeme 50 ml lihu a necháme asi 2 týdny vyluhovat. Užívat se doporučuje 2x denně po dobu jednoho měsíce až třicet kapek rozpuštěných ve vodě. Nervozitu, podrážděnost a nevrlost mírní také brokolice. Tato zelenina obsahuje vitamin PP – niacin, který přirozeným způsobem posiluje nervovou soustavu. 

dobranalada03

Černým myšlenkám často zabraňuje také draslík, který najdeme v čerstvém ovoci. Ananas například obsahuje enzym bromelin, který nejen že podporuje trávení a také hubnutí, ale především zlepšuje sebevědomí. Chilli papričky nás zase dokážou rychle osvěžit a jakmile v ústech ucítíme jejich ostrou chuť, dojde v mozku k reakci, kdy se uvolňují endorfiny, které vyvolávají krásné a příjemné pocity. 

Kyselá chuť ovšem nepovzbuzuje pouze dobrou náladu, ale pomáhá také štíhlé linii. Už jste někdy zkusili vypít polévkovou lžíci jablečného octa zředěného vodou? Daleko lépe se pak zužitkovává potrava a tvoří kolagen, který je přirozenou součástí kůže a odpovídá za pružnost a pevnost vazivové tkáně. 

Závěrem si zopakujme klíčové rady:

  • Ananas – pro zlepšení sebevědomí
  • Chilli pro uvolnění endorfinů
  • Kakao proti depresím
  • Rajčata na toxické látky
  • Sporýšový čaj pro lepší náladu

Zdroj: Dobré rady pro naše zdraví, R. Gabriel Foto: pixabay.com

The following two tabs change content below.
Externí spolupráce

Externí spolupráce

Tento autor není stálým členem redakce Prasklé mouchy. Jedná se také o spolupracovníky, kteří byli již v minulosti součástí redakčního týmu, ale v této činnosti již nepokračují nebo se z časových důvodů nemohou na další tvorbě podílet.
Externí spolupráce

Poslední od: Externí spolupráce (všechny)

Nejsi přihlášen/a pro vložení komentáře!
  Sledovat diskuzi  
Upozornit na