Hobit – hurá na draka!

Hobita jsem dostal patrně předloni k Vánocům a od té doby jsem věděl, že se časem dopustím nějakého krátkého článku. Shodou okolností mám anglickou i českou verzi hry. Přiznám se, že anglickou jsem pouze rozbalil, ohmatal, ale nehrál. Zato česká verze se u nás doma objevovala na stole velmi často. Na hru nedají dopustit jak někteří mí vrstevníci, tak důchodci (jak nenápadně a se vší drzostí přezdívám svým rodičům). Je potřebí nejprve zdůraznit, že kdo není opravdu dobrý v jazyce anglickém, měl by si raději pořídit „lokalizovanou“ verzi v mateřštině. Bude to pro vás zaručeně bezstarostnější zážitek ze hry.

Pravidla jsou poměrně jednoduchá a přestože se mi v českém znění jeví zamotanější než v originále, nebudete mít po pár hodinách bádání, zkoušení a složitých polemik žádných pochybností, kterak s figurkami či kartičkami zacházet. Detaily jednotlivých předmětů, se kterými během hry manipulujete, jsou velmi pěkné a nějak jsem nepochopil, proč má česká verze hlavní figurky – draka a Bilba Pytlíka barevné a zahraniční verze dodává jen šedivý plast (je možné, že už se šedá verze doprodala a sklady zaplnila veselejší novinka).

hobit-deskovka02

Herní plocha je velká a krásně malovaná a systém spočívá v podstatě v tom, že na jednom konci cesty stojí Bilbo a cílová oblast patří drakovi (Šmakovi, pokud jste četli knížku od J. R. R. Tolkiena). Cílem dvou až pěti hráčů (minimální ideální počet jsou však tři) je dojít skrze cestu a na ní se vyskytujících dobrodružstvích až ke Šmakovi. Pomocí tzv. Karty hráče si zlepšujete 3 vlastnosti podle políček na které si stoupáte v pořadí, jenž je určeno Kartami trpaslíků. Těch má každý vždy pět a podle hodnoty trpaslíka (od nejvyšší po nejnižší) se určuje pořadí postupu jednotlivých hráčů a tudíž možnosti zvýšit si tu či onu vlastnost na své Kartě hráče. Jedná se o vlastnosti – Energie, Lsti a Síly.

hobit-deskovka03

Díky úspěchu během zvyšování těchto vlastností, se vám pak daří lépe nebo více při vstupu na políčko Dobrodružství, kde každý plní úkoly z dalších hracích kartiček. V případě, že úkol zvládnete (např. hodit zadané množství symbolů – sekera, štít, chleba), získáte počet diamantů uvedených na kartičce jako odměnu. Pokud však prohrajete, drak Šmak se ze svého stanoviště posune o políčko blíže k tzv. Jezernímu městu. To je oblast, do které nesmíte draka pustit, protože tím hra končí a hráči, reprezentují Bilba na jeho cestě za drakovým pokladem, zkrátka prohráli. Hobit je nesmírně půvabný v tom, že motivuje ke kooperativní hře a nemusíte se proto nutně držet nějakého sólo příběhu, za účelem získání co největšího počtu drahokamů (toho stejně dosahujete dle štěstěny na vaší straně).

hobit-deskovka04

Je sympatické, že můžete vzájemně spolupracovat a rozhodnout mezi sebou, kdo se ujme kterého příběhu ( = čí vlastnosti a možnosti jsou pro zvládnutí úkolu na vytažené kartě Dobrodružství příznivější a tedy pravděpodobnější na zvládnutí). Cílem hry je tedy úspěšně dopravit pana Pytlíka na konec cesty a v individuálním měřítku pak získat co největší počet drahokamů.

Jak se Ti líbil článek?
[Celkem: 0 Průměr: 0]

The following two tabs change content below.
Michal cOsmOs

Michal cOsmOs

Narodil se v červnu 1980 ve Středních Čechách. V dubnu léta páně 1999 napraskl mouchu novinami o monitor a díky tomu se rozhodl pojmenovat vznikající internetový projekt tímto zvláštním slovním spojením. Má rád především hudbu (provozuje hru na klavír), film a je také vášnivým "hobby střelcem".
Michal cOsmOs

Poslední od: Michal cOsmOs (všechny)

Napsat komentář