Hitman 3: Contracts

Již od prvního zveřejnění informací o tom, že série Hitman bude mít třetí pokračování jsem byl plný očekávání. Vždyť první dva díly byly vynikající o čemž se můžete přesvědčit v připravované recenzi od mého kolegy Cosmose… Již trailer, který je ke stažení na oficiálních stránkách hry mne navnadil na další akci s nájemným vrahem v hlavni roli… Jaké ale bylo mé překvapení, když mise ukázaná v traileru nebyla ve hře samotné! A to je teprve začátek dalších mnoha zklamaní.

Hra je distribuována na jenom CD což v dnešní době Unreal Tournamentu, který je na šesti, není opravdu mnoho. Instalace je bezproblémová, ale pak to vše začne. Pokud jste majiteli karet s chipem ATi, tak si musíte nainstalovat opravny patch, protože hra podporuje pouze grafiky postavené na bázi nVidie! Jinak řečeno, majitelům ATin se nezobrazí úvodní menu, jen černá obrazovka s hudbou na pozadí. Mimochodem logo nVidie je to první, co na vás vybafne při spuštění hry. Někdo si řekne, že je to jen malý kaz na hře, když už dnes má skoro každý přístup na Internet, ale není tohle diskriminace poloviny trhu?

Dobrá, nainstaloval jsem patch a hru konečně úspěšně spustil. Hudbu složil Jesper Kyd, autor kulisy ke všem třem dílům a musím říct, že se své úlohy zhostil vynikajícím způsobem. Ozvučení je to nejlepší co na hře je.

Teď začne pořádná kritika, ač musím přiznat, že nerad. Hra je graficky totožná s dvojkou, ale … dvojku jsem hrál s plnými detaily na 1GHz Duronu se starou deskou a GeForce 2. Trojka je na plných detailech nehratelná na 2,2GHz Athlonu XP s ATi 9100! Byl jsem nucen snížit detaily něco málo za polovinu, aby se to alespoň nějak hýbalo.

Další aspekt, který je hoden kritiky je délka některých misí a potažmo celé hry. Když tak přemýšlím, tak vlastně délka není to správné slovo, raději bych měl říci krátkost. Vrcholem cynizmu je jedna z misí v Japonsku, kde úvodní intro k ní je delší než samotná mise! Jde v ní o to, zabít znepřáteleného vyjednavače a při tom spřátelený musí přežít. Čekal jsem po mém přesném výstřelu ze sniperky hotové peklo, ale jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že ochranka na únik mého svěřence vůbec nereaguje! Délka mise – minuta deset. Celkem mi hraní zabralo nějakých 5 hodin čistého času. Kdyby to byl datadisk, tak neřeknu ani půl slova, ale Hitman Contracts je udáván jako plné třetí pokračování!

Ale abych jen neházel špínu. Hodně misí je zapeklitých, vyžadují dost práci mozkových závitů. Hlavně poslední je ořech dosti tvrdý. Hlavní hrdina se musí dostat z hotelu obklíčeného policisty. Ale zde jsem nepochopil proč po mě stříleli i v převleku jednotky rychlého nasazeni, i když mé převlečení nebylo odhaleno. Policisté si asi rozkaz „Fire at will“ čili „Střílejte podle svého uvážení“, opravdu přebrali po svém 🙂

Další věc, která je hodna pochvaly jsou zbraně. I když hra se dá dohrát prakticky s jednou a to s Silverballer s tlumičem. Ale když se člověk sekne a musí se prostřílet, tak Uzi nebo dvojice SilverBallers je k nezaplaceni.

Co říci závěrem? Smíšené pocity z očekávané hry. Na jednu stranu je hra strašně krátká a aplikace patche je nutností, na druhou stranu většina misí je dobře zpracovaná, včetně míst kde se mise odehrávají. Okolní grafika je pěkná, ale totožná s předchozím dílem, co se týče rozmanitosti. Ostatně na dvojce se graficky nedalo moc zlepšovat. Ale hlavně je to neskutečně pomalé!

Výsledné hodnocení nechám na vás čtenáři. Někomu třeba mnou popsané nedostatky nebudou vadit.

The following two tabs change content below.
Petr Pribina

Petr Pribina

Narodil se v březnu 1980 v Ostravě. Je to velký fanda značky Alfa Romeo a sám je hrd a pyšen na svůj vůz nesoucí toto jméno. Kromě automobilizmu se nechává přitahovat rovněž výpočetní technikou a PC hrami. Stal se prvním externím spolupracovníkem časopisu.
Petr Pribina

Poslední od: Petr Pribina (všechny)

Napsat komentář