Call Of Duty: United Offensive

Původní verze Call Of Duty byla úchvatná a já přemýšlel, co nám datadisk může přinést nového, zda je co vylepšovat. Zda to nebude jenom tahání peněz z lidí, což mnoho datadisků zajisté je. Ale jsem rád, že jsem se mýlil…

Hra je opět na dvou CD, což je na datadisk celkem dost. No uvidíme, co se vlastně změnilo. Instalace vyžaduje mít nainstalovanou verzi 1.4, která je však na CD přibalena, takže ji nemusíme stahovat z Internetu.

Po spuštění hry na nás vyskočí zbrusu nove intro, které je stejně jako v původní verzi děláno z engine hry. Nastavování je shodné s Call Of Duty, tady zatím žádné změny. Ale pusťme se do boje. Hra je opět rozdělena do tématických celků, které na sebe nemají návaznost. Začínáme na západní frontě v zimě roku 1944. Mise se zde odehrávají v Belgických lesích a překvapila mě zde míra reality…

Pamětníci bojů byli vyděšeni z německých tanků střílejících do korun stromů, protože padající dřevo spolu se šrapnely je smrtící kombinace. Jaké bylo mé překvapení, když tohle se děje i ve hře! V této části máme za úkol postupně se probít lesem, obsadit strategicky důležitou křižovatku, udržet ji, přepadnout německou kolonu, obsadit vesnici a nakonec odolat útoku nepřítele. I když tato část mi hodně připomněla Stalingradskou misi z původního Call Of Duty, ale to je jen malá vada na kráse, adrenalin je to obrovský. Jen tato část má kolem 10. misi!

V dalším příběhu se dostaneme na palubu bombardéru B-17 a zúčastníme se jednoho náletu nad Holandsko, kde budeme sestřeleni a pomůžeme pak místnímu odboji na zemi. V letadle je možnost volného pohybu mezi střelišti a máme za úkol třeba manuálně otevřít pumovnici po zásahu protiletadlové obrany, nebo třeba zastavit přívod paliva do motoru a podobně…

Zde se ale musím zastavit u nereálnosti. Za celý let jsem sestřelil asi 20 nepřátelských stíhaček. Kdyby to takhle vypadalo ve skutečnosti, tak Luftwaffe na konci roku nemá piloty. Škoda. A určitě se ptáte, zda se nedá vyhnout sestřelení. Ne, nedá Ať se snažíte, jak se snažíte flak vás stejně dostane. Ona ta mise by pak neměla pokračování na zemi.

Další mise nás dostanou na Korsiku, před vyloděním spojenců. Jako člen jednotky SAS mate za úkol zničit děla na pobřeží. V této fázi na nás čeká jedna z nejúchvatnějších scenerií ve hře. Sám jsem ji pasoval na nejhezčí krajinu, kterou jsem kdy zahlédl v počítačové hře. Pobřeží je omýváno vlnami. Samozřejmostí je zde využití pixel shaderu na vykreslení hladiny, takže voda je opravdu voda. Na kopci je vesnice jak vystřižena z pohlednice. Maják se tyčí na skále poblíž a nad tím vším létají rackové.

A to vše běhá v plném rozlišení i na mém starším Radeonu! Další mise nemohu posoudit, protože jsem se dále nedostal, po pěti dnech nepřetržitého hraní! Hra je rozsáhlá, mapy obrovské, zvuk je hodně autentický. Podle střelby poznáte kdo střílí, jestli spojenci nebo nepřátelé. Prostorový zvuk je zde zastoupen také, stačí zapnout zadní pár reproduktorů.

Tenhle datadisk je parádním pokračováním prvního dílu. Za tohle by se nemusel stydět ani jako plná hra! Kdo hrál Call Of Duty, pro toho to je povinnost.

P.S. pokračuji dále ve hře, jsem teď v bitvě u Kurska na ruské frontě, je to peklo s úžasnou hratelností.

The following two tabs change content below.
Petr Pribina

Petr Pribina

Narodil se v březnu 1980 v Ostravě. Je to velký fanda značky Alfa Romeo a sám je hrd a pyšen na svůj vůz nesoucí toto jméno. Kromě automobilizmu se nechává přitahovat rovněž výpočetní technikou a PC hrami. Stal se prvním externím spolupracovníkem časopisu.
Petr Pribina

Poslední od: Petr Pribina (všechny)

Napsat komentář